T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇORUM / MERKEZ - Şehit Emin Güner Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI

Bilişim sektörü dünyada son elli yıldır var olan ancak günümüzde olağanüstü öneme sahip olan bir sektördür. Katma değeri oldukça yüksek olan bilişim sektörü, gelişmiş ülkelerde gözde sektörlerin başında gelmektedir. Ülkemizde işletmeler kurumsallaşma yolunda hızla ilerledikçe bilişim teknolojileri alanına olan ihtiyaç daha da artmaya başlamıştır. Bu sebeple bilişim teknolojileri alanında yeterlik sahibi insanlara çok ihtiyaç duyulmaktadır. Hâlen başka dallardan, mesleklerden insanlar bu alandaki ihtiyaca yönelmeye devam etmektedirler. Ancak doğru olan bu alanın içinde, temelden bu yeterliklere sahip insanlar yetiştirmektir. Gelecekte de bilişim teknolojileri, çalışma hayatının en önemli unsuru olmaya devam edecektir. Bu alanda yeterlik sahibi insanlar yetiştirmek ülkemizde bu sektörün gelişimi ve ilerlemesi için çok önemlidir.

 

 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI ÖĞRETMENLERİ

ÜMİT ULUSOY (ALAN ŞEFİ)

A.SERDAR ÇÖREKCİ

ZAFER UZUNHANÇERLİ

MUSTAFA ŞEKER

VEYSEL SARI

EMRE ÜNAL

 


ALANIMIZIN AMACI

  Bilişim teknolojileri alanında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazandıran nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Bilişim Teknolojileri Alanı Çerçeve Öğretim Programı'nda;

1. Yazılım Geliştirme

2. Ağ İşletmenliği ve Siber Güvenlik

dalları yer almaktadır.

Bu doğrultuda Bilişim Teknolojileri alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır.

Bu programı tamamlayan öğrenci;

• Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,

• Temel algoritma, görsel blok programlama ve programlama işlemlerini yapma,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak bilişim etiği, bilgi güvenliği, fikri mülkiyet, sanayi devrimleri, dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 teknolojileri, bilgisayar montajı yapma ve ağ temellerini kullanma,

• Teknik resim kurallarına uygun çizimler yapma, bilgisayarda üç boyutlu tasarım yaparak hazırlanan tasarımların baskısını alma

 ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;

Yazılım Geliştirme Dalında;

• Nesne tabanlı programlama teknikleri ile proje yapma, geliştirme, veri tabanı kullanım yöntemlerini uygulama,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma,

• Web sitesi tasarımı, dinamik programlama, veri tabanı işlemleri ve web sitesini yayınlama,

• Mobil uygulamalar yapma,

• Görüntü işleme ve görsel efekt tekniklerini uygulama

 

Ağ İşletmenliği ve Siber Güvenlik Dalında;

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak anahtar cihazının yapılandırılması ve ağ üzerinde anahtarlama işlemleri yapma,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak yönlendirme cihazının yapılandırılması ve ağ üzerinde yönlendirme,

• Siber güvenlik alanında bilgi toplama teknikleri, ağ güvenliğini sağlama ve güvenlik yöntemlerini uygulama,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak sunucu işletim sistemi kurulumu ve yönetimini yapma

 

ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

 

 

İSTİHDAM ALANLARI

 Bilişim teknolojileri alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;

 1. Ağ kurulum ve yönetimi hizmeti veren ya da bu hizmete ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında,

 2. Bilgisayar teknik servisi hizmeti veren bilgisayar firmalarında, kamu kurum ve kuruluşlarında,

 3. Kullanıcı ara yüzüne sahip uygulama ve veri tabanı programları kullanımı ve yönetimi hizmeti veren ya da bu hizmetlere ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında,

 4. Web tasarımı hizmeti veren veya web ortamında çalışan etkileşimli programlar hazırlayan yazılım şirketlerinde ya da bu hizmetlere ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında vb. yerlerde çalışabilirler.

 

 KAZANILACAK BELGELER

 1. Mezun olan öğrenciye alan/dalda diploma verilir.

 2. Öğrencinin seçtiği dal ile ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir.

 3. Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda, kazandığı yeterlikleri gösteren ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir.

 4. Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde değerlendirilir.

 

OKUTULAN DERSLER

YAZILIM GELİŞTİRME DALI

  • MESLEKİ GELİŞİM ATÖLYESİ
  • PROGRAMLAMA TEMELLERİ (*)
  • BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
  • BİLGİSAYARLI TASARIM UYGULAMALARI
  • NESNE TABANLI PROGRAMLAMA (*)
  • ROBOTİK VE KODLAMA
  • WEB TABANLI UYGULAMA GELİŞTİRME (*)
  • MOBİL UYGULAMALAR
  • GRAFİK VE CANLANDIRMA
  • İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM

 

AĞ İŞLETMENLİĞİ VE SİBER GÜVENLİK DALI

  • MESLEKİ GELİŞİM ATÖLYESİAkademik Destek Dersleri
  • PROGRAMLAMA TEMELLERİ (*)
  • BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
  • BİLGİSAYARLI TASARIM UYGULAMALARI
  • AĞ SİSTEMLERİ VE ANAHTARLAMA (*)
  • ROBOTİK VE KODLAMA
  • AĞ SİSTEMLERİ VE YÖNLENDİRME (*)
  • SİBER GÜVENLİK TEMELLERİ
  • SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ
  • İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM (*)

KODLAMA VE ROBOTİK ÇALIŞMALAR

  AURDUINO ile öğrencilerimize robotik eğitim desteği vermemizin yanında Mobil uygulama geliştirme platformları da anlatılmaktadır.

17-04-201817-04-201815-03-201815-03-2018

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.05.2021 - Güncelleme: 15.07.2021 18:34 - Görüntülenme: 1369
  Beğen | 3  kişi beğendi